Geopolitika – Eurázsia - Utolsó kommentek
blfr4@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://geopoleurasia.blog.hu/2016/08/08/a_kozos_europai_hadsereg_realitasa/full_commentlist/1#c31421627
Válasz erre: A közös európai hadsereg realitása
2016-10-10T10:28:30+02:00
2016-10-10T10:28:30+02:00
Ferenc Horovitz
http://blog.hu/user/1176169
Mondjon egy olyan időszakot Mátyás után, amikor európai méretekben volt olyan hadseregünk aminek elegendő és korszerű fegyverzete és megfelelő létszámú katonája volt.
https://geopoleurasia.blog.hu/2016/08/08/a_kozos_europai_hadsereg_realitasa/full_commentlist/1#c31008202
Válasz erre: A közös európai hadsereg realitása
2016-08-17T23:37:51+02:00
2016-08-17T23:37:51+02:00
ArmaGedeon
http://blog.hu/user/100192
És B, C, vagy D variánsként számolni kell az EU esetleges széthullásával, akkor kialakuló kaotikus helyzettel is. Ilyen esetben még inkább nélkülözhetetlen egy hadsereg, aminek ma csak paródiája van Mo-on.
https://geopoleurasia.blog.hu/2015/10/01/orosz_jatszma_sziriaban_uj_szatelitallam_szulethet/full_commentlist/1#c28265270
Válasz erre: Orosz játszma Szíriában – új szatelitállam születhet?
2015-10-09T22:32:56+02:00
2015-10-09T22:32:56+02:00
Saul1945
http://blog.hu/user/767940
Az egyetlen megmaradt Mélytengeri Kikötő az Orosz fél részéről. Csak nehogy az Élettér probléma okozza a harmadikat.
https://geopoleurasia.blog.hu/2015/07/08/uj_front_nyilhat_sziriaban_kurdok_isil_torokok/full_commentlist/1#c27643942
Válasz erre: Új front nyílhat Szíriában – kurdok, ISIL, törökök
2015-07-26T13:56:18+02:00
2015-07-26T13:56:18+02:00
Geopolitika Eurázsia
http://blog.hu/user/888335
Jogos észrevétel. Talán éppen nem beszélnek a törökök sem egy ideje repüléstilalmi zónáról, hanem inkább pufferövezetről (bufferzone) vagy biztonsági övezetről (safe zone). Az eheti események, a török földön elkövetett ISIL és PKK terrortámadások mindenesetre újabb fordulópontot jelenthetnek, a közvetlen fenyegetettség miatt.
https://geopoleurasia.blog.hu/2015/07/08/uj_front_nyilhat_sziriaban_kurdok_isil_torokok/full_commentlist/1#c27576116
Válasz erre: Új front nyílhat Szíriában – kurdok, ISIL, törökök
2015-07-17T08:57:03+02:00
2015-07-17T08:57:03+02:00
Batkaa
http://blog.hu/user/159921
A szokásos, remekbe szabott írás...<br />
A repüléstilalmi zónák működéséről viszont érdemes tudni valamit.<br />
Ez a terminus technikus egy politikai kategória. Líbia óta tudjuk, hogy arra szolgál, hogy az égisze alatt lehetővé tegye a nagyhatalmi behatolást. Ha az ENSZ BT repüléstilalmi zónát határoz meg, akkor már nagyon könnyű túllépni kicsit a felhatalmazáson és kiterjeszteni a beavatkozást földi célok elleni csapásmérésre... Ezt láttuk Líbiában és ezért nem voltak hajlandók az oroszok (és a kínaiak) baleknak állni Szíria esetében. Amikor a nyugati médiában a légierő polgári célpontok elleni bevetéséről beszélnek, akkor a repüléstilalmi övezet bevezetésének kommunikációs megalapozása zajlik.<br />
<br />
Milyen valódi értelme lenne ma Szíriában repüléstilalmi övezetnek?<br />
A szír légierő állapotáról túl sok érdemi információ nincs, de valószínűleg a korábbi harcérték töredékére csökkent. Aligha menekülttáborok bombázására használnák a maradékot...<br />
A többi szíriai szereplő légiereje marginális, legjobb esetben néhány helikopter lehet.<br />
A szír területre telepített menekülttáborokat a földről érné valós fenyegetés, ugyanolyan, ami elől a menekültek egyszer már elmenekültek.<br />
<br />
A "repüléstilalmi övezet" tehát ebben az esetben is maskara, ami alatt valójában olyan nemzetközi felhatalmazást kell érteni, ami engedélyezi Törökországnak, hogy megszállja Szíria északi részét.<br />
Gyakorlatilag arról kellene dönteni, hogy Szíria megszűnjön a jelenlegi formájában.<br />
Ezt a döntést pedig nemzetközi szinten egyelőre óvakodnak meghozni.
https://geopoleurasia.blog.hu/2014/11/16/iran_megitelesenek_valtozasa_a_geopolitikai_jatszmaban/full_commentlist/1#c27535216
Válasz erre: Irán megítélésének változása a geopolitikai játszmákban
2015-07-12T11:19:34+02:00
2015-07-12T11:19:34+02:00
fehérfarkas
http://blog.hu/user/136881
<a href="http://geopoleurasia.blog.hu/2014/11/16/iran_megitelesenek_valtozasa_a_geopolitikai_jatszmaban?full_commentlist=1#c27324128" class="reply_nick_888335" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27324128 );">@Geopolitika Eurázsia</a>: <br />
Mindkettőtöknek igaza van. A mainstream nyugati médiában Irán valóban a gonosz tengelyeként szerepel, amely atombombával akarja elpusztítani Izraelt és a Nyugatot. <br />
Persze évek óta írnak valós dolgokat Iránról komoly újságok, de azokat kevesen olvassák. Az emberek többsége a bulvárt meg a mainstream politikai lapokat olvassa. A komoly szakmai sajtót kevesen olvassák. Magyarországon pedig ilyen sajnos nem is létezik (Figyelő vagy a HVG lehetne az, de a külpolitikai cikkeik 90%-ban nyugati hírügynökségektől átvett információk publikáció stílusban való átfogalmazása, és a publikációk szerzőinek írásain érződik, hogy soha élütekben nem jártak azon országokban, és abszolút nem ismerik a valós helyzetet és a valós problémákat).
https://geopoleurasia.blog.hu/2014/11/16/iran_megitelesenek_valtozasa_a_geopolitikai_jatszmaban/full_commentlist/1#c27324128
Válasz erre: Irán megítélésének változása a geopolitikai játszmákban
2015-06-15T10:27:23+02:00
2015-06-15T10:27:23+02:00
Geopolitika Eurázsia
http://blog.hu/user/888335
A szerző hosszú évek óta rendszeres olvasója az Economistnak. Az meg vitán felüli, hogy a fősodratú sajtóban Irán a "gonosz tengelyének" részeként jelent meg, és részben jelenik meg ma is. De ha elkerülte volna a figyelmemet az elmúlt évekből olyan Economist-cikk, amely az itt szemlézett különszámhoz hasonló megközelítésben írodott a lap hasábjain, szívesen veszem, ha megosztja velem.
https://geopoleurasia.blog.hu/2014/12/28/eszak-ciprus_egy_befagyott_konfliktus_gyokerei/full_commentlist/1#c27324104
Válasz erre: Észak-Ciprus – egy „befagyott konfliktus” gyökerei
2015-06-15T10:23:33+02:00
2015-06-15T10:23:33+02:00
Geopolitika Eurázsia
http://blog.hu/user/888335
Mármint az ISIL ellen? Pl. itt:<br />
Turkish president calls for land operation in Syria and Iraq<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.hurriyetdailynews.com/turkish-president-calls-for-land-operation-in-syria-and-iraq-.aspx?pageID=238&nID=81449&NewsCatID=359">www.hurriyetdailynews.com/turkish-president-calls-for-land-operation-in-syria-and-iraq-.aspx?pageID=238&nID=81449&NewsCatID=359</a><br />
April/22/2015<br />
<br />
Kapccsolódó pl.:<br />
<br />
Erdoğan welcomes Iraqi president, calls ISIS a virus in Muslim world<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.dailysabah.com/diplomacy/2015/04/22/erdogan-welcomes-iraqi-president-calls-isis-a-virus-in-muslim-world">www.dailysabah.com/diplomacy/2015/04/22/erdogan-welcomes-iraqi-president-calls-isis-a-virus-in-muslim-world</a><br />
<br />
Turkey, US good partners in anti-ISIL efforts, US confirms<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.hurriyetdailynews.com/turkey-us-good-partners-in-anti-isil-efforts-us-confirms.aspx?pageID=238&nID=83876&NewsCatID=510">www.hurriyetdailynews.com/turkey-us-good-partners-in-anti-isil-efforts-us-confirms.aspx?pageID=238&nID=83876&NewsCatID=510</a>
https://geopoleurasia.blog.hu/2014/11/16/iran_megitelesenek_valtozasa_a_geopolitikai_jatszmaban/full_commentlist/1#c27301828
Válasz erre: Irán megítélésének változása a geopolitikai játszmákban
2015-06-15T10:20:17+02:00
2015-06-15T10:20:17+02:00
wape
http://blog.hu/user/222474
Nem tudom, nekem úgy tűnt, hogy az Economist mindig korrekt stílusban tudósított Iránról, így a fenti "újdonságok" Iránról, max azoknak újdonság, akik nem olvasnak Economistot, nem látok az Economist részéről "drámai változást a pozícionálásban". Persze ha a szerző felmutatna öt cikket az elmúlt öt évből, akkor elismerném a tévedésem.<br />
üdv<br />
wp
https://geopoleurasia.blog.hu/2014/12/28/eszak-ciprus_egy_befagyott_konfliktus_gyokerei/full_commentlist/1#c27301850
Válasz erre: Észak-Ciprus – egy „befagyott konfliktus” gyökerei
2015-06-15T10:20:13+02:00
2015-06-15T10:20:13+02:00
wape
http://blog.hu/user/222474
Kaphatnánk egy linket arra, hogy TR szárazföldi offenzívát sürget? Erről még sehol sem olvastam.
https://geopoleurasia.blog.hu/2015/05/14/iszlam_kalvinizmus/full_commentlist/1#c27064652
Válasz erre: Iszlám Kálvinizmus
2015-05-19T13:04:59+02:00
2015-05-19T13:04:59+02:00
ArmaGedeon
http://blog.hu/user/100192
A dolog török oldalához nem szólhatok hozzá, mert nem vagyok ismerős arrafelé. Viszont Weber elmélete az európai "új" kapitalizmus 17. századi kibontakozása és a "protestáns etika" (kálvinista etika) közötti kapcsolatróla történész szakmában ma már nem túl széles körben elfogadott. Akit KOMOLYAN érdekel a kérdés, hogy Európára érvényes-e Weber elmélete a "protestáns etika" és a kapitalizmus kapcsolatáról, feltétlenül javaslom Hugh Trevor-Roper tanulmányát: "Religion, the Reformation and Social Change" <a rel="nofollow" href="http://lf-oll.s3.amazonaws.com/titles/719/0098_LFeBk.pdf">lf-oll.s3.amazonaws.com/titles/719/0098_LFeBk.pdf</a> Nem gondolom, hogy mindenben igaza van, lehet vele vitatkozni, de Weber elméletét sikerrel lövi ki, illetve minősíti olyan felfogásnak, mint a tudósé, aki kísérletei során rájött, hogy ha a bolhának levágják a lábát, megsüketül. A 17. század első felének nagy mintakapitalistái valóban főleg lálvinisták voltak, de egyrészt nem ettől lettek nagyvállalkozók (és nem minden kálvinista volt jó vállalkozó), másrészt életformájuk rácáfol arra, amit Weber a "protestáns etika" ideálképével leír. Trevor-Roper adatokkal bőségesen igazolja, hogy e kálvinisták mind elűzött eretnekek, vagy néha zsidók voltak Európa korábbi, középkori ipari-kapitalista központjaiból. Ezek "véletlenül" régi eretnek, vagy marranó központok voltak és a katolikus egyház űzte el őket egyfajta teológiai-társadalmi önvédelem keretében.
https://geopoleurasia.blog.hu/2014/12/28/eszak-ciprus_egy_befagyott_konfliktus_gyokerei/full_commentlist/1#c25912465
Válasz erre: Észak-Ciprus – egy „befagyott konfliktus” gyökerei
2015-01-28T00:27:06+01:00
2015-01-28T00:27:06+01:00
Geopolitika Eurázsia
http://blog.hu/user/888335
<a href="http://geopoleurasia.blog.hu/2014/12/28/eszak-ciprus_egy_befagyott_konfliktus_gyokerei?full_commentlist=1#c25886861" class="reply_nick_126886" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 25886861 );">@BlackVoid</a>: A két jelzett nagy kérdés valóban az.<br />
Az ugyanakkor, hogy a törökök támogatnák az ISIL-t, bár időnként felröppen a sajtóban, semmi nem igazolja. Ezzel szemben Törökország az egyetlen ország, amelyik szárazföldi offenzívát sürget ellenük - csak éppen senki nem akar velük tartani. Az ISIL térfoglalása - a megszállt területek után - Törökországot sújtja leginkább. Az onnan elmenekülőkkel együtt már közel kétmillió menekültről kell gondoskodnia, ami már a világ legnagyobb donorországává tette a segélyezés területén. Állami és vallási vezetői a legélesebben elítélik az ISIL vallási fanatizmusát és terrorizmusát. Úgyhogy ez a kérdés éppen hogy nem elválasztja Oroszországtól, hanem összeköti őket.
https://geopoleurasia.blog.hu/2014/12/28/eszak-ciprus_egy_befagyott_konfliktus_gyokerei/full_commentlist/1#c25886861
Válasz erre: Észak-Ciprus – egy „befagyott konfliktus” gyökerei
2015-01-28T00:18:45+01:00
2015-01-28T00:18:45+01:00
BlackVoid
http://blog.hu/user/126886
Nagy kérdés, hogy tényleg van-e gazdaságosan kitermelhető gáz. <br />
Mostanában a sajtóban diadalittasan beharangozott felfedezésekről gyakran derült ki, hogy valójában nem is annyi, nem is olyan könnyű kitermelni. <br />
<br />
A nagy kérdés, hogy Törökország és Oroszország viszonya hogyan alakul. Törökországból most lesz gáz tranzit ország, a gazdasági érdekek Oroszországhoz kötik. Ugyanakkor a törökök támogatják az Iszlám Államot (fű alatt), ami Oroszország érdekeivel teljesen ellentétes.
https://geopoleurasia.blog.hu/2014/08/08/torokok_es_kurdok_a_tortenelmi_kiegyezes_eselye/full_commentlist/1#c24416829
Válasz erre: Törökök és kurdok – a történelmi kiegyezés esélye
2014-09-09T20:32:56+02:00
2014-09-09T20:32:56+02:00
ArmaGedeon
http://blog.hu/user/100192
Mik a jelei Kemál kultusza visszanyesésének?
https://geopoleurasia.blog.hu/2014/08/18/_az_uj_anatoliai_kozeposztaly_es_a_regi_elit_kuzdelme/full_commentlist/1#c24232221
Válasz erre: Az új anatóliai középosztály és a régi elit küzdelme – a török elnökválasztás társadalmi háttere
2014-08-22T14:37:34+02:00
2014-08-22T14:37:34+02:00
maxval a bircaman
http://blog.hu/user/887653
Igen, így igaz. A törökök megunták a nyugati kurzust.
https://geopoleurasia.blog.hu/2014/08/18/_az_uj_anatoliai_kozeposztaly_es_a_regi_elit_kuzdelme/full_commentlist/1#c24232649
Válasz erre: Az új anatóliai középosztály és a régi elit küzdelme – a török elnökválasztás társadalmi háttere
2014-08-22T14:37:28+02:00
2014-08-22T14:37:28+02:00
Gyingizik
http://blog.hu/user/195279
Állítólag 3x-os béremelést ért el 10 év alatt. Ez olyan mintha minálunk 10 év múlva 450 eFt lenne a nettó átlagbér. (És nem az infláció által.) Még jó, hogy megszavazzák.